Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
 

Totul despre Culturism

 

Fructele si legumele

Balanta delicata - consuma mai multe fructe si legume pentru a-ti imbunatati castigurile musculare

Consumul zilnic de fructe si legume iti afecteaza corpul in atatea moduri pozitive, incat vor face cu siguranta diferenta pe termen scurt, dar mai ales pe termen lung, pentru dezvoltarea musculara si cresterea fortei. Pe langa numeroasele alte beneficii, consumul multor fructe si legume ajuta si la pastrarea optima a nivelului pH-ului.

Majoritatea mancarurilor influenteaza pH-ul, impingandu-l spre starea acida, stare nefavorabila, sau alcalina, stare favorabila. Zaharul este cu siguranta cel mai vinovat aliment pentru starea acida. Totusi, dieta unui culturist bazata in principal pe proteine, provenind din carnea de vita, pui si porc, pot de asemenea sa impinga pH-ul spre starea acida. Legumele, fructele si verziturile imping pH-ul spre starea alcalina, promovand astfel un mediu favorbail repararii, recuperarii si cresterii masei musculare. Desi tomatele, muraturile si citricele si alte fructe inrudite sunt acide pe scara pH-ului, promoveaza totusi o stare anabolica alcalina.

Unele simptome pot sa-ti spuna daca pH-ul tau este mai aproape de limita decat ar trebui. Acestea includ decolorarea bijuteriilor, inelelor sau ceasurilor metalice pe care le porti. Un alt semn este faptul ca nu atragi insectele cum ar fi mustele(acest lucru se poate intampla si din alte motive, si nu este vazut de majoritatea oamenilor ca un lucru negativ). Mancarimile sau ciupercile la unghile degetelor de la picioare, sunt un al treilea indiciu.

Analiza sangelui este considerata ca cea mai buna metoda de determinare a pH-ului. Totusi, aceasta metoda poate fi nu numai scumpa, dar si neplacuta. Testarea urinei este o metoda buna de determinare a pH-ului. Una din functile rinichilor este sa filtreze si sa elimine ionii in exces de hidrogen pentru a mentine corpul in stare alcalina. Cand nivelul ionilor in urina este ridicat, este posibil ca organsimul sa depuna un efort considerabil de a mentine pH-ul in limitele sanatoase. De asemenea, stresul, infectile etc genereaza stari acidice ce scad valoarea pH-ului. Daca acesta este sub sau peste valorile normale, sistemul imunitar este stresat pana la punctul in care nu este capabil sa suporte recuperarea dupa antrenamente, sa nu mai vorbim de dezvoltarea musculara.

Pe langa marirea consumului de plante si apa, yoga, meditatia si orice combina respiratul adanc si relaxarea-inclusiv mersul pentru relaxare- ajuta la reducerea aciditatii si imbunatatirea balantei pH-ului. Folosind cantitati mici de bicarbonat(8-12g, dizolvat intr-un litru de apa si consumat in decursul unei zile) este un alt mod pentru imbunatatirea anabolismului si pH-ului.

Ia in considerare ca bodybuilderii nu pot sa fie multumiti doar cu nutritia "comuna". Daca esti un culturist serios, trebuie sa tii cont si de sinergia nutritionala. Aportul sarac in nutrienti al unui culturist poate fi mai mult decat adecvat pentru sanatatea unui adult, dar nu va suporta castiguri musculare bune. De aceea, nutritia este cunoscuta ca fiind cea mai importanta -si grea- parte a ecuatiei culturismului.

Lupta sa eviti deficientele, excesele sau imbalantele de orice tip, mai ales cele de tipul acid-alcalin. Ideea este ca fructele si legumele te juta sa tii balanta lucrurilor- ajutandu-te inclusiv sa elimini metalele grele si toxinele, si balanteaza efectele potentiale inhibitoare ale consumului de proteine- de aceea, sunt la fel de importante ca proteinele si apa.