Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
 

Totul despre Culturism

 

Cura de slăbire

Ce este grăsimea?

Grăsimea este un tesut cu mai multe roluri in organism: depozit de energine, protectie termica, protectia unor organe impotriva socurilor etc. Datorita faptului ca in de-a lungul evolutiei sale omul s-a confruntat si cu perioade in care hrana se gasea greu, s-a dezvoltat acest mecasnism prin care in fiecare kilogram de grasime corporala se depoziteaza aproximativ 7000 de kcalorii.

Un anumit procent de grasime este normal in organism si chiar vital. Insa datorita modificarii modului de viata, omul modern tinde sa manance mai mult decat consuma iar surplusul se depune sub forma de grasime. Grasimea corporala provine in primul rand din conversia surplusului de carbohidrati(glucide) din surplusul de grasime alimentara, alcool si chiar din surplusul de proteine.

Vitaminele sau alti mirconutirenti nu ingrasa ele in sine. Ele nu aduc calorii in organism, doar grasimile(9 kcal pe gram), alcoolul(7 kcal pe gram), glucidele(4 kcal pe gram) si proteinele(4 kcal pe gram) aduc aport de calorii deci contribuie la ingrasare.
De ce curele de slabire eşuează?

Atat programele de antrenament cat si cele de slabire gata facute au imensul dezavantaj ca nu tin cont de diferentele individuale: varsta, tip somatic, sex, greutate, nivel de antrenament, obiceiuiri alimentare si de viata, timp disponibil etc. Ele sunt in general prea stricte si foarte putini le pot urma, majoritatea abandonand pe parcurs.

Iata de ce este foarte important ca programul tau de antrenament si alimentatie sa fie facut PENTRU TINE. Acest lucru poate fi costisitor daca apelezi la un dietetician si instructor profesionist. Acest site iti ofera insa destule informatii cu ajutorul carora poti sa inveti sa-ti alcatuiesti singur programul si mai ales, sa-l adaptezi permanent la progresele facute sau la orice noi elemente pot aparea pe parcurs. Apeleaza si la alte surse de informatii, nu te limita doar la ce gasesti aici.
Cum slăbim?

Sa vedem intai care este balanta energetica in organism:
Calorii ingerate- Calorii consumate(metabolism bazal+activitati zilnice) = X
Cand X este pozitiv avem o balanta pozitiva si surplusul se acumuleaza sub forma de grasime
Cand X este negativ avem o balanta negativa si corpul apeleaza la grasime pentru energie.

Cand diferenta este prea mare sau alimentatia si antrenamentul incorecte, corpul descompune si masa musculara pentru energie.
Anumite persoane au un metabolism bazal scazut(dereglari hormonale, sedentarism, mese bogate dar rare, consum f. redus de carbohidrati etc.) si ele au nevoie de mult mai putine calorii pentru a-si mentine greutatea corporala.

Se estimeaza ca organismul poate sa consume aproximativ 500g de grasime pe saptamana din rezervele sale fara a pierde din masa musculara.
Deci ne propunem pe de o parte sa miscram caloriile ingerate (prin regim alimentar si suplimente) si pe de alta parte sa marim numarul calroiilor consumate(prin exercitii si suplimente)