Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
 

Totul despre Culturism

 

Rolul antrenamentului în slăbire

Antrenamentul (exercitiile) ard calorii atat in timp ce sunt efectuate cat si dupa.

Orice forma de antrenament foloseste 3 cai de obtinere a anergiei: din ATP- care dureaza cateva secunde, din glucide- pe o perioada ceva mai lunga si din grasimi- folosite intr-o proportie mai mare in cazul contraciilor usoare si repetitive(exercitii gen alergare etc.).

Exercitiile de culturism(cu greutati) ard in special glucide pentru energie, si nu este necesara prezenta oxigenului. Din aceasta cauza se mai numes si exercitii anaerobice. Ele au avantajul ca maresc rata metabolismului chiar si 48-72 de ore dupa ce sunt efectuate, daca intensitatea lor a fost suficient de mare. In afara de asta, ele ajuta la marirea masei musculare, care doar ca sa existe consuma calorii, deci vei arde mai multe calorii si daca stai degeaba si ce sa mai vorbim despre faptul ca vei avea un fizic mult mai atragator...

Exercitiile de rezistenta(gen alergare) folosesc cu precadere pentru energie oxidarea grasimilor si se mai numes ci exercitii anaerobice. Ele ard grasimile in timp ce sunt efectuate si maresc mai putin rata metabolismului in comparatie cu exercitiile de forta. Efectuarea lor regulata scade colesterolul rau, ajuta la prevenirea bolilor de inima, ajuta la eliminarea toxinelor din organism, imbunatatesc functionarea organismului in ansamblu.

Deci cel mai bine este ca un program de antrenament sa cuprinda atat exercitii de culturism (vezi Culturism) cat si exercitii aerobice (vezi Aerobicele)

Cu cat intensitatea antrenamenului este mai mare se ard mai multe calorii.
Dar cate? Greu de spus. Unii vin si propun calculatoare de calorii, pe baza unor tabele standard cu anumite activitati fizice si durata lor.

Sunt insa mult mai multi factori implicati(greutate, varsta, masa musculara, temperatura exterioara, antrenament, alimentatie, suplimente folosite etc.)
In general o ora de antrenament arde intre 400 si 800 de calorii.

Vezi si Antrenament

Pe scurt:
Dieta:
1. mananca mai putin, dar nu te infometa
2. mananca cel putin 5 mese pe zi
3. mareste consumul de proteine, micsoreaza consumul de carbohidrati si grasimi saturate
4. mareste consumul de apa, bea cel putin 2 litri pe zi.

Antrenamentul
1. concentreaza-te pe miscari compuse si cu greutati libere, evita aparatele
2. foloseste greutati mari
3. fa maxim 2-3 exercitii pe grupa musculara
4. fa maxim 3 antrenamente de forta pe saptamana, lucrand o grupa musculara doar o data pe saptamana
5. fa si exercitii aerobice de 3-4 ori pe saptamana
6. antrenamentele sa nu fie mai lungi de o ora